SK SULTAN YAHYA PETRA 2
CARTA ORGANISASI PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN
(JAWATANKUASA
PENGURUSAN ICT)
En Zuraidi
bin Shafii
Naib Pengerusi I (Penolong Kanan Pentadbiran)
En
Che Abd Hamid bin Che Sof
Naib Pengerusi II (Penolong Kanan Hal Ehwal Murid)
En
Mohd Sakri@Shukri bin Ahmad
Naib Pengerusi III (Penolong Kanan Kokurikulum)
Pn Aigi a/p To Wen
Jawatankuasa
|
Catatan
|
Jawatankuasa Pengurusan ICT
Guru Penyelaras Bestari/ICT (Setiausaha)
Pn Saniza bt Abdullah Sani
Guru Data
En Mohd Rujmi b Saphiaai
Guru Perpustakaan dan Media (GPM)
Puan Norhayati bt Wan Husain
Penyelaras Makmal Komputer
GPB/ICT
Pegawai Aset
En Mohd Fadli b Ismail
Penyelaras Imej Digital Sekolah
En Mohd Azmazi b Mohamad
Pembantu Tadbir N17
Pn Noridayu bt Md Saud
Semua Ketua Panitia
Penyelaras Frog VLE
GPB/ICT
Penyelaras Mobile Lab Chromebook
En Roslizon b Ibrahim
|
1. Mengetuai jawatankuasa untuk merancang pelaksanaan program ICT di sekolah.
2. Mengemukakan keperluan sekolah kepada JPN/KPM.
3. Mempengerusikan segala mesyuarat jawatankuasa ICT sekolah.
4. Merancang, melaksana dan memantau keseluruhan program ICT sekolah.
5. Menggubal dan membangunkan dasar ICT sekolah agar program ICT dilaksanakan dan mencapai matlamatnya.
7. Menerima laporan dan membuat perbincangan dengan Penyelaras ICT untuk memastikan segala urusan berkaitan program ICT berjalan dengan lancar.
9. Menyediakan kemudahan ICT guru dan murid.
10. Membudayakan penggunaan ICT di sekolah.
11. Membuat laporan kerosakan peralatan ICT
12. Mendaftarkan kelengkapan aset ICT
13. Membaikpulih kelengkapan ICT yang rosak
14. Menyediakan kemudahan akses internet untuk seluruh warga sekolah
15. Menyalurkan maklumat berkenaan data dan ICT kepada semua kakitangan
16. Menghubungkan pihak pentadbir sekolah dengan pihak PKG/BTPN
17. Menjalankan latihan literasi ICT untuk guru-guru dan kakitangan
18. Mentadbir dan mengemaskini portal sekolah, emel, Frog vle dan Facebook sebagai saluran perhubungan pihak sekolah dengan komuniti/PPD/JPN
|
Penyelaras Pengurusan Bestari/ICT
Tiada ulasan:
Catat Ulasan